کلاس آنلاین برای دانش آموزان واژه ای آشنا است که این موضوع در دوره پاندمی کرونا بوجود آمد و باب تازه ایی از روش تحصیلی در شرایط غیر حضوری را در فضای آموزشی کشور بوجود آورد و به طبع آن آموزش و پرورش با ایجاد بستری برای کلیه مدارس در فضای اپلیکیشن شاد این امکان را بوجود آورد تا دانش آموزان و معلمان بدون تجمع در مکان مدرسه و در شرایط غیر حضوری آموزش ببینند و این موضوع موجب شد در شرایط بحران مصرف گاز به جای تعطیلی دوباره به سراغ آموزش غیر حضوری بروند .
تجربه کرونا فرصتی برای تمرین آموزش غیر حضوری بود بدون اینکه مدارس تعطیل شود و یا اینکه دانش آموزان از درس عقب بمانند و تجربه بحران گاز نشان داد که احتمالا در مدارس به جای تعطیلی در مواردی از قبیل برف های سنگین و بحران های دیگر به سوی آموزش غیر حضوری بروند و قطعا انتخاب وزارت مطبوع بر تاکید بر اپیکیشن ساخت خود یعنی شاد است حالا سوال اصلی این است که آموزش و پرورش برای ارتقا برنامه آموزشی شاد و یا حل مشکلات نرم افزاری شاد چه کرده است. برنامه ای که در این مدت کوتاه بحران گاز در آپلود مدیا با مشکلات عدیده مواجه بوده است. که کندی سرعت اینترنت هم می تواند غمی برمصائب این اپ اضافه کرد.
در سال جاری طبق اعلام آموزش پرورش پانزده ملیون دانش آموز در حال تحصیل هستند و هجده میلیون هم طبق اعلام در سایت شاد این برنامه را نصب کرده اند و در شرایط که امکان آموزش حضوری فراهم نیست جمعیت قابل توجه ای با اپ شاد دست به گریبان هستند سوال جدی اینجا مطرح است که برای ارتقا برنامه شاد چه اقداماتی صورت گرفته است. برنامه ای که نشان داده ، قرار است در بحران ها مدد آموزش و پرورش و دانش آموزان باشد